Egy professzionális járműberendezés nem csak a rendről és az időmegtakarításról szól nap mint nap. Egy esetleges baleset során megóvja a sofőrt és a többi utast a szanaszét repülő tárgyaktól, mint gépek és szerszámok. A következő cikkben azt szeretnénk bemutatni, hogy milyen biztonsági szempontok játszanak döntő szerepet egy baleset során.

A rendszer- és termékvonal továbbfejlesztésével elsősorban olyan kihívásokkal találkozunk, mint a vevőink termelékenységének növelése, a haszonjármű helykihasználása és a járműberendezés optimalizálása az elektromobilitásra való áttérés érdekében: szlogenünk az Intelligens mobilitás.
Egy pont viszont az összes továbbfejlesztés közül a legfontosabb: biztonság!
A biztonsági szempontok képezik a termékportfóliónk alapját.

A kulcsfontosságú szempontok a következők:

  1. A járműberendezések biztonsági előírásoknak megfelelő beépítése 
  2. A jármű mozgása közben a berendezés biztonsága
  3. Biztonság ütközés esetén – extrém esetekben is garantálják termékeink a biztonságot

Adódik a kérdés: hogyan megvalósítható mindez?

A berendezés biztonsági előírásoknak megfelelő beépítése

A járműberendezés biztonsági előírásoknak megfelelő beépítése minden beszerelés alapját képezi, mert hibás beszerelés esetén a legjobb és legbiztonságosabb termék sem tudja biztosítani azt, amit ígér. 

Ilyen okoknál fogva veszünk részt folyamatosan a németországi Sortimo képzésein, mellyel biztosítva van a biztonságos beépítést Partnereinknek. 

Hogy megmutassuk, mit értünk biztonsági előírásoknak megfelelő beépítés alatt, konkrét példákkal szolgálunk:

A járműberendezéseink moduljai két ponton/kétszeresen vannak rögzítve, így duplán biztosítottak. Így az állványrendszereket a speciális tartókonzol, az EcoFix révén a falra csavarozzuk. 

Az EcoFix úgy kerül kialakításra, hogy a menet közben fellépő erőket lehetőség szerint azonos mértékben átvezesse a karosszériára. A csavarozásokat meghatározott nyomatékokkal kell biztosítani.

Továbbá a polcrendszereket egy további csavarozással rögzítjük a rendszerünk alapját képező SoboPro, SoboGrip vagy SoboFlex padlóhoz, amelyek a kiszakadás ellen a legszigorúbb követelményeket is teljesítik.
A rendeltetésszerű rögzítés abszolút biztonságot garantál a jármű vezetése közben. További előny, hogy padlóink a szállított áru gyors és egyszerű rakományrögzítése érdekében integrált csatlakozási pontokkal rendelkeznek.
A legutolsó lépés, ami a biztonságot szolgálja: a világon minden Sortimo képviseletnek kötelezően elő van írva, hogy a járművet kizárólag csak dokumentáltan adhatja át az ügyfelek számára. 

(A fenti okoknál fogva javasoljuk a beépítést a bevizsgált partnereinknél, mivel nekünk a legfontosabb vevőink biztonsága.)

És hogy még ösztönzőbb legyen: amennyiben a bevizsgált partnerünknél építteti be a Sortimo járműberendezést, 3 éves garanciát biztosítunk.

A jármű mozgása közben a berendezés biztonsága

Hogy a jármű mozgása közben a lehető legnagyobb biztonságot nyújtsuk, a csavarkötéseket rendszeresen ellenőrizni kell. A szerelési és kezelési utasításokban megtalálja az erre vonatkozó adatokat. Ezeket a dokumentumokat a járműberendezéssel együtt adjuk Önnek. 

Magától értetődően bármikor elviheti a gépjárművét partnerünkhöz a járműberendezés átvizsgálására. Mindenképp javasoljuk az átvizsgálást, amennyiben volt vészfékezés vagy kivételes terhelés, mint pl. kitérő manőver. 

Rendszeres átvizsgálással kapcsolatosan a legtöbb országban nemzeti előírások érvényesek. Németországban ez a DGUV V70. Ez ellenőrzési intervallumokat ír elő a veszélyesség megítélésének függvényében.
Ehhez speciális átadási protokollok léteznek, amelyek checklistaként szolgálnak, hogy ne maradjon ki semmilyen releváns ellenőrzési kritérium.

Rakományrögzítés – sohasem nélküle!

Alapvetően azt mondják, hogy egy professzionális járműberendezés már alkalmas eszköz a szállított áru rögzítésére. Ugyanakkor a szállított rakományt a járműben mindig rögzíteni kell, mert egy vészfékezés esetén a legkisebb rögzítetlen áru is nagy veszélyt jelent a benne tartózkodó személyekre.  

A rakományrögzítésről szóló prosinkban legfontosabb információkat még egyszer részletesen összefoglaltuk. Regisztráljon a mySortimo.de-n, és töltse le a prospektusunkat!

A rakományrögzítési beszállókártya az i-BOXX 72G. Ez tartalmaz egy rakományrögzítési elemeket összesítő alapkészletet a kisteherautójához, amelyekkel megteremti az alapokat. 

Emellett természetesen további különleges szabályozások is léteznek, pl. a gáz szállításnál vagy veszélyes anyagok szállításakor. Ilyen termékek pl. az akkumulátorok is, amelyek a járműben különállóan tárolandók. 

Biztonság ütközés esetén – extrém esetekben is garantálják a termékeink a biztonságot

Mindenkinek azt kívánjuk, hogy soha ne történjen vele baleset. Ilyen esetben viszont a Sortimo járműberendezés a lehető legjobb védelmet biztosítja. Mind a termékfejlesztéskor, mind a meglévő termékek esetén rendszeres ütközési tesztet hajtunk végre. Ezek szabad akaratunkból történnek meg, vagyis ezen a területen nincs törvényi előírás.

Az ütközési tesztjeink egyrészt tudatosan különböző független szolgáltatónál történnek meg, másrészt léteznek ún. DEMO-CRASH-Body-k és igazi járművek, amelyek számításba jöhetnek.

Alapvetően az ECE-R17 / ECE-R44 előírások szerint mérünk. A frontális ütközésnél 50 km/h -s sebességgel szimulálunk. Ilyenkor a lassulás a döntő, vagyis a az ütközés erőssége. A lassulás 20-28 közötti csatornában kell mozogjon, hogy a kritériumokat teljesítsük. Az érzékelők mérik a valós lassulást.

 

Itt például két mérési protokollt lehet látni. Elvileg egy ilyen ütközés az ECE-R17 szerint rakomány nélkül is megtörténhet.

Az ütközési teszt akkor sikeres, ha nincs olyan részegység, amely a járműberendezésből a vezetőfülkébe repül. Ahhoz, hogy a járatos gyakorlatot szimuláljuk, növeljük a teszt igényünket, hogy a teherrel megrakott járműberendezéseink vizsgázzanak.

Hogy a fellépő ütközési energia felépüljön és azonos mértékben a járműkarosszériára vezessük, szükséges az állványrendszer és összekötő elemeinek bizonyos deformációja. 

A karosszérialemezek mindig vékonyabbak lesznek, mivel a járműipar is küzd a tömegcsökkentéssel. Ennek megfelelően az egyes rögzítési pontok terhelése nem lehet túl nagy, mert a karosszéria magát a terhelést nem bírná ki.

Az EcoFix rögzítővasak fontos szerepet játszanak. Ezek az ütközés alatt eldeformálódnak, viszont nem  szabad, hogy kiszakadjanak. Így az ütközés hatása valamennyire lecsillapodik, mivel az erő egyenletesebb, akár több millisecundum, míg a karosszériára vezetődik.

A sikeres ütközési tesztek alapján nyugodtan ajánljuk a járműberendezéseinket a járműben utazók védelme érdekében, de mindenképp szükség van az elválasztófalra a raktér és az utastér között, mert egy ütközés esetén kirepülő kis alkatrészek egy ilyen esetben komoly sérüléseket okozhatnak. 

Ezt egy kalapács példáján keresztül szeretnénk itt megvilágítani: 

Egy raktérben elfekvő kalapács a 2 kg-os súlyával egy 20 g-s gyorsulással 392,4 N-os tömegerőt képvisel, ami egy nehézségi gyorsulás esetén ~ 40 kg-nak felel meg. 

F = tömeg * gyorsulás * nehézségi gyorsulás = 2 kg * 20 g* 9,81 N/ kg = 392,4 N

FIGYELEM! A teherrögzítő elemek és a rögzítő hevederek, amelyek az DIN EN 12195-1 Európai Szabvány egy normál járműmozgás (vészfékezés, hirtelen manőver) esetén rögzítésre szolgálnak, egy ütközés esetén gyakran már nem biztosítanak megfelelő védelmet. Ilyen okoknál fogva a válaszfal feltétlenül fontos. 

Kapcsolatfelvételi űrlap